61

نگهداری از پوست در فصل زمستان


بهترین روش برای نگهداری از پوست پاکسازی و ماساژ پوسته. اگر برای اینکار به یه مرکز زیبایی بریم که بهتره ولی اگر ترجیح می دید تو خونه انجامش بدید دستور کار اینه:


ا. پاک کردن پوست با شیر پاک کن و پنبه و بعد شستشو با آب ولرم و صابون

2. استفاده از اسکراب ( که باید بنا به نوع پوست انتخاب بشه) اگر بعد از حمام احساس کشیدگی تو پوست صورت دارید پوست شما خشک است و اگر صورت جوشدار یاکمی چرب با منافذ درشت دارید پوست شما چرب است و در نهایت اگر پوست لطیف و بدون جوش و چربی دارید پوست شما نرمال است.

3. برای استفاده از اسکراب فراموش نکنید که حلقه ی چشم رو نزنید.

4. بعد از حدود 4 دقیقه می تونید بدون شستن اسکراب از بخور ( بهتره اگر خونه نعنا و آویشن و کمی بابونه دارید از بخور مخلوط اونها استفاده کنید.) 

5. بعد از بخور، صورت  رو با آب ولرم بشویید و با حوله ( بدون کشیدن حوله به پوست) خشک کنید.

6. حالا بهترین زمان برای استفاده از ماسک. ماسکهای بازاری هم مثل اسکراب بر اساس نوع پوست تقسیم بندی می شن. اما اگر ماسک ندارید یکی از بهترین اونها ماسک گلاب  یا خیار است که شادابی و لطافت رو به پوست بر می گردونه. 

7. بعد از پاکسازی پوست بهتره چند ساعت از خونه خارج نشید و از لوازم آرایش اسفاده نکنید.

8. و در آخر استفاده از روغن بادام  رو توصیه می کنم.

نکته: پاکسازی پوست هر دو هفته یکبار انجام شود.

نظرات 3 + ارسال نظر
نینا دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:00 ب.ظ http://learningpassenger.blogfa.com

مرسی عزیزم بابت پست.:* خیلی مفید بود من تا بحال برای پاکسازی نرفتم راستش. میترسم این آرایشگر ها پوستم رو خراب کنن باید یه مرکز پوست و زیبایی خوب پیدا کنم. بازم ممنونم :*

پاکسازی خیلی تاثیر داره و کلی پوست تغییر می کنه. خواهش می کنم.

زری دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:46 ب.ظ

سلام.یه سوال تو پست قبلی ازت پرسیدم جواب ندادی؟ندیدی؟ راجع به ترجیحت درباره زندگی تو یه کشور انگلیسی ربان با غیر ان و اینکه چقدر میشه باهاش کنار اومد؟ الان اگر کشور انگلیس زبان باشه ترجیح میدی یا نه دیگه کنار اومدی؟

سلام زری عزیز

عزیزم همون موقع جواب دادم پست شماره 59

زری دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:54 ب.ظ

عزیزم بخور دادن را لطف میکنی توظیح بدی. و این ماسک گلاب و خیار را؟ یه بار رسپی پیراشکی را ازت گرفتم عالی بود چند بار درست کردم مرسی خانمی . ولی این کلوچه ها دیگه سخته !

الان تو بازار دستگاه بخور صورت هست که می شه از اون استفاده کرد. و گر نداری می تونی تو یه ظرف در دار آب و مقداری نعنا و بابونه و آویشن رو با هم بجوشونی وقتی جوش اومد یه حوله بزرگ بزار رو سرت و شعله رو کم کن در ظرف و بردار و صورتت رو به بخار آب نزدیک کن بخور رو می تونی از 5 دقیقه تا 10 دقیقه انجام بدی فقط فاصله مناسب رو رعایت کن مواظب باش نسوزی. بعد صورتت رو با آب ولرم بشور. ماسک گلاب رو من ترجیح می دم با اسانس گل سرخ بزارم که تو داروخونه ها و عطاری ها می فروشند 3 4 قطره از گل سرخ رو با پنبه روی پوست تمیز بزار با همون توضیحاتی که دادم بعد از 15 دقیقه بشور. ماسک خیارم همو می تونی خیار رو رنده کنی بزاری رو پوستت هم ورقه کنی. این کلوچه ها هم اصلا سخت نیست دوست داشتی رسپیشو می دم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد