59

پورتو به روایت تصویر














زندگی همین است دیگر انسان همواره انتظار چیزی را می کشد که هرگز نخواهد آمد.

توقف در مرگ/ ژوزه ساراماگو

نظرات 2 + ارسال نظر
نینا سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 04:26 ب.ظ http://learningpassenger.blogfa.com

بینظیر بود مرجان خلی خوشگلن. تو اینجا زندگی می کنی؟ آدم پیر نمیشه اینجا.

آره نینا جون من تو این شهر زندگی می کنم بنظر خودمم خیلی قشنگه. اگه پیرم بشه نمی میره باورت نمی شه اگه پیرهای اینا رو ببینی اصلا قصد مردن ندارن.

زری چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:37 ق.ظ

زیبا بود و فوق العاده. یه سوال داشتم، اگه برات موقعیت زندگی در یک کشور انگلیسی ربان پیش بیاد ترجیح میدی بری اونجا؟ یعنی اینقدر انگلیسی نبودن زبان مردم اذیتت میکنه یا نه؟ یا قابل حل شده است برایت؟ اصلا چقدر زنگی اونجا سختتره نسبت به رندگی در یک کشور انگلیسی زبان؟ (لطفا پاسخ همراه با یه خورده توضیح. مرسی)

سلام زری عزیز
شما لطف داری. مسلما اگر کشور انگلیسی زبان باشه از هر لحاظ بهتره. هم مشکل زبان نداری هم پیشرفته ترن هم امکانات تحصیلی بهتری دارن ولی مشکل بزرگی وجود داره اونم پیدا کردن شغله. برای منی که هرگز هرگز تن به چیزی مثل پناهندگی نمی دم که الان حتما راجع بهش زیاد شنیدید از طریق هم جنس خواهی ، تغییر مذهب و هر چیز دیگه.... یعنی اونا حقوق بیکاریشون انقدر بالاست که خیلیاشون حاضر به کار کردن هم نیستند. ولی برای مایی که به دلایلی مثل تحصیل از کشور خارج می شیم بعد از اتمام اون پیدا کردن شغل مساله ی بزرگیه. من خودم اگر تو فرصت باقیمانده بورس تحصیلیه همسرم شغل پیدا نکنیم اولین و آخرین گزینم برگشتن به کشورمه. راجع به زبان کشور هم اگر رشته ات مثل من علوم انسانی باشه ( من حقوق قضایی) خوندم خیلی به مشکل بر می خوری که البته رشته ی من حساس تر هم هست ولی رشته های فنی مشکل خاصی ندارن. چون بیشتر کشورهای غیر انگلیسی زبان هم مستر به بالا کورسهاشون انگلیسیه. ولی یه کشوری مثل اینجا هم بزرگترین مزایاش نسبت به بقیه اروپا آب و هوای معتدلش و بکر بودنشه. و در کل خیلی خیلی مردم خوب و خونگرمی داره. و فوق الهاده کشور امنیه نه دزدی داره نه تصادف نه زورگیری هیچی...... امیدوارم جواب سوالت رو کامل داده باشم و گرنه حتما بهم بگو.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد