45

اسپانیا 1


تا لحظه آخر فکر می کردم دارم یه چیزی رو جا می ذارم. شوق دیدن خونواده ام خیلی بهم اجازه نمی داد به سفر دو سه روزم به بارسلونا فکر کنم. فاصله ی خونه ی ما تا ایستگاه مترو حول و حوش 10 دقیقه است و ما تصمیم گرفتیم اون مسیر رو پیاده بریم. من دو تا چمدون داشتم و همسر یک چمدون و یک کوله. سنگفرش خیابونهای شهر ما به دلیل پر بارون بودن سنگهای خیلی کوچیکیه که مرتب کنار هم چیده شدند. و جز خیابونهای اصلی کمتر جایی رو اسفالت کردن. این موضوع زمانی خیلی به چشم می یاد که یا کفش پاشنه بلند پوشیده باشی و یا مثل ما تصمیم بگیری دو تا خیابون بلند شیب دار رو با چمدون پیاده بری. تو چند قدم اولیه فهمیدم که اگر خیلی قوی باشم نهایت یه چمدون رو می تونم ببرم این شد که همسر موند با دو چمدون و یه کوله. با یک دقیقه وقت اضافه به قطار مربوطه رسیدیم. تو خنکای ساعت 6 صبح همسر خیس آب بود و من خیلی خیلی گرمم بود.

طبق معمول برخورد هواپیمایی پرتغالی خیلی خوب بود. ولی به دلیل سایز کوچک هواپیما که به نظر من شبیه مینی بوس بود. چمدون دستی من به قسمت بار رفت و من لپ تاپ و تبلتم رو تو کیف دستیم گذاشتبم.

من و همسر مشغول بازی بودیم که هواپسما بعد از دو ساعت تو بارسلونا به زمین نشست. هزینه 27 یورویی تاکسی و نزدیک بودن هاستل باعث شد که ما تصمیم بگیریم با مترو بریم غافل از اینکه بیشتر ایستگاهها نه اسانسور داشت نه پله برقی. اینجا بود که انرژی خیلی خیلی زیادی از ما گرفته شد. و با تجربیات بدی که خیلی از دوستامون از دزدی تو این شهر داشتند، تلاش ما برای حفاظت از چمدونهامون رو مضاعف می کرد. بالاخره به هاستل رسیدیم. جای بدی نبود شاید شبی 50 یورو برای اونجا زیاد بود ولی ما راضی بودیم و بسیار خسته. محل اقامت ما تو مرکز شهر بود و شب اول ما هم تو همونجا گذشت. و بسیار بسیار دیدنی بود خیابانی بزرگ که گوشه گوشه اش رو هنرمندان تشکیل می دادند.

در ابتدای خیابون هنرمندانی بودن که بصورت مجسمه ایستاده بودند و این موضوع بنظرم خیلی دردناک اومد. و به گفته دوستم که از بچگی تو این شهر بود قبلا تعداد اینها خیلی بیشتر بوده و پلیس باهاشون برخورد می کرده. ولی همون زمانی هم که ما بودیم شاید بالای 14 15 نفر بودند.


 


کمی که جلوتر رفتیم هنر مندان نقاشی رو دیدیم که همونجا مشغول نقاشی بودند.




نظرات 6 + ارسال نظر
فان پرس چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:40 ق.ظ http://www.funpress.ir

عکس های الناز شاکردوست در بندر کنگان تیر 92
www.funpress.ir/47082

دو بازیگر زن مشهور در کنار شجریان+ عکس
www.funpress.ir/47076

لیلا چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:32 ب.ظ http://mylovelyparadise.persianblog.ir/

عالی بود عالی چقدهم قشنگ حالت چمدون و خستگی و .....گفته بودی .مخصوصن من عاشق نقاشهای خیابونی هستم شاید روزی خودم یکی از اونا باشم!

عزیزممممممم. ممنون.

fiuna چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:44 ب.ظ http://gharibeeashena.blogfa.com

عکس اولی اون دخترکان زیبا چه شجاعتی دارن با اون هیبت هنرمند.
عکاست خیلی قشنگ بود

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:06 ق.ظ

خوب می نویسی مرجان عزیز...جوری که آدم می خواد راه بیفته دنبالت بیاد سفر...منتظر بقیه اش هستیم

مهردخت پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:07 ق.ظ http://mehrdokht-daily.persianblog.ir

یه نظر گذاشتم یادم رفت اسم بگذارم ببخشید

نینا پنج‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:02 ب.ظ

به به :) چه عکس های قشنگی. ممنوم که گذاشتی ما هم ببینیم. امیدوارم همیشه به سفرهای خوب بری و شاد باشی مرجان مهربون .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد