2

دیروز رفتم کلی شمع و عود خریدم اینجا یه فروشگاهی هست به اسم natura که فقط اینجا و ایتالیا شعبه داره رنگ پارچه ها و بافتشون کار دسته و لباسهاش رنگ و وارنگ و قشنگه یه عطر مخصوص تو تمام شعبه هاش استفاده می شه که خیلی روح نواز و بسی دوست داشتنی است.

تو این فروشگاه زیور الات و شمع و عود های هندی وجود داره که من رو یاد روزهای خوش گذشته می ندازه.

الان هم که فصل حراج فصلی است و همه چی تخفیف داره از جمله شمع و عود که من کلی خریدم آخه من عاشق این چیزهام از بچگی هم همینطور بودم این فضاها همیشه آرومم می کنه یادم می یاد وقتی راهنمایی بودم کلی پولهام و جمع می کردم و خرج دکور اتاقم می کردم رنگ دیوار اتاقم و آبی تیره کرده بودم با پرده های حریر سفید ،در  اتاقم صورتی بود  و اتاقم پر بوداز کاسه کوزه های سفالی ، گلیم فرش ،تمبک،تار ، درو دیوار پر از پوستر بود و همه جا پر از شمع و عود یه مغازه ای بود تو بوستان که هنوزم هست من مشتری جنساش بودم لوازم سنتی می فروخت ماهی یه بار می رفتم اونجا خرید پارسال تابستونم که رفتم کلی ازش خرید کردم سه چهار تا رومیزی و خاتم کاری و اینجور چیزها . یاد اون روزها بخیر که من هر شب چراغهای اتاقم رو خاموش می کردم و شمع روشن می کردم و شعر می خوندم چقدر آروم می شدم .

الانم همون حسا رو دارم انگار خیلی بزرگ نشدم با خودم فکر کردم اینجا که فصل سردش خیلی بیشتر از گرماست می تونیم هر شب شمع روشن کنیم هم گرما داره و هم پر از حس خوبه.

و چقدرم خاصیت درمانی داره شمع های معطر یا عودها می تونند برای خیلی از بیماریها مفید باشند به عنوان مثال عود دارچین ضد عفونی کننده محیط و برای آرامش روان مفید یا نعنا برای آنفولانزا مفید.

Picture

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد