32

طلوع صبح شروع دوباره زندگیست.

من از اون دسته آدمهایی هستم که خیلی به عرقیات و دمنوش و انواع و اقسام روغنهایی گیاهی علاقمندم. هر وقت می یام یه قسمت اعظم از چمدونم رو به این چیزها اختصاص می دم.

البته خوشبختانه سالهاست که با خرید اسانسها در بسته بندی های کوچک مشکل حمل و نقل و فضای نگهداری کم شده. دو سال پیش برای خودم دو تا اسانس کوچیکه گل رز آوردم (باریج اسانس). ولی رو به اتمامه امسال دوباره باید بگیرم. هر وقت استفاده می کنم کلی شاد و سرمست می شم . هم برای پوست عالیه هم برای اعصاب. 

دارم یه لیستی تهیه می کنم از لوازم مورد نیازم. مادر همسر دارن کم کم برام سبزی خشک می کنند. نصفیش هم مامانم به عهده گرفتن. امیدوارم تا من برسم کار سبزی ها تموم شده باشه.

دوستانی که تو مراسم سنتی گرفتن عرقیات شرکت می کنند جای منم خالی کنند.

 

31

حمام آفتاب


از وقتی جای تختم رو عوض کردم هم خواب بهتری دارم و هم لذت بیشتری می برم الان تختم دقیقا زیر پنچره است زیر سقف آسمون. دیگه هوا خوبه و شبها نیازی نیست کرکره بیرون رو بکشیم  و می تونم شبها آسمون رو خوب ببینم و ستاره ها رو بشمارم گرچه به خاطر هم سطح بودن با اقیانوس ما شبهای پرستاره ای نداریم و هر شب فقط دو تا ستاره رو می بینم اونم کم نور ولی لذتبخش.

صبحها هم با اولین اشعه های خورشید بیدار می شم و به آسمون خیره می شم. خورشید با عظمت و گوهر گرانبها. چقدر از نورش انرژی می گیرم. الان چند روزی است که تو خونه حمام آفتاب می گیرم بسیار بسیار لذتبخشه.  اینجا ترس از هیچ چیزی وجود نداره تو روز بارونی ترس از خیس شدن ندارند و اجازه می دن همه بدنشون بارون رو حس کنه و با در اومدن خورشید با حمام آفتاب از خورشید انرژی می گیرند.

توصیه می کنم دوستان خوبم که اینجا رو می خونند روزانه 10 دقیقه حمام آفتاب بگیرند درسته آفتاب پشت شیشه خیلی تاثیر نداره ولی به نظر من بی تاثیرم نیست.

  

30

وای که چقدر خسته ام .


دقیقا 7 ساعت پیاده روی خیلی برام سخت بود فکر کنم دیگه پا و کمر ندارم رفتیم دریا با قطار رفتیم یه ساحل قشنگ و خواستنی و پیاده همه مسیر رو برگشتیم.

خیلی خسته ام ولی خیلی خیلی خوش گذشت. گرچه کمی باد می اومد ولی در کل هوا عالی بود و بسی لذت بخش.



پرستوهای دریایی

ساحل شنهای طلایی

شن گل

از دیدن این همه زیبایی حسابی به وجد اومدم . امیدوارم بتونم صبح به موقع بیدار شم.